fredag 28 oktober 2011

Drycken Celsius...

Brukar ni ta något uppiggande innan träning? Drycken Celsius är en av de energidrycker med uppiggande effekt som finns på marknaden. Jag tar ibland en halv burk innan träning om jag känner mig trött och på mig har det en god effekt.
Den innehåller ca 200 mg koffein vilket motsvarar ca 4 koppar kaffe. Är man koffeinkänslig bör man inte dricka en hel och absolut inte på tom mage. Då finns risken att man blir matt, illamående och darrig.
Då jag tränar med mina PT kunder just på morronen händer det ganska ofta att de får blodsockerfall o blir illamående. En stor frukost innan hård träning är ett måste på morronen, tränar man dessutom med en PT som man betalar för att få en ta i det där lilla extra så är det ännu mer viktigt.
I morse tränade jag med min andra kund för dagen då hon kände sig matt o orkeslös. I handen hade hon en Celsius. Min första tanke då hon sa att hon kände sig trött var att hon börjar bli sjuk då jag själv är snorig o förkyld. Sedan slog det mig att jag ibland har känt mig matt av Celsius så jag frågade henne vad hon åt till frukost då jag vet att om man äter dåligt (eller inte alls) så blir effekten mycket starkare av koffeinet. Gissa vad jag fick till svar... "Tre koppar kaffe..."
Hmmm... jag fick stoppa i henne en banan för att "spä ut" koffeinet lte i kroppen, så tog det 5 minuter så släppte det lite men det blev ett värdelöst pass...
Hon lärde sig en läxa "the hard way"... hädanefter bör hon aldrig mer "glömma" att äta frukost eller dricka tre koppar kaffe innan en Celsiusdryck...


1 kommentar:

  1. Jag har testat celcius, men tyckte inte att jag kände nån direkt skillnad. Och jag dricker INTE kaffe, te däremot -men då pratar vi om nån kopp per dag. Jag är ju vaken "dygnet runt" ändå...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.