torsdag 8 juli 2010

Om mig.

Namn:
Cecilia (Cia) Larsson
Född:
4 juni 1974
Bor:
I villa i Karlstad
Familj:
Maken Stefan, barnen Amina (f 2002). Ängelbarnet Albin (f och d 2004), Melvin (f 2005), Melker (f 2008), hunden Alize, engelsk bulldogg.
Yrke:
Platschef o personlig tränare på SATS, författare träningsböcker.
Intressen:
Gillar att dokumentera livet genom fotografering, skriva dagbok och på senare tid blogga. Inredning, renoverar en 50 tals villa i Karlstad. Kör motorcykel när tillfälle ges och hoppas snart kunna köpa mig en hoj igen! Träning förstås. Hundar, har jobbat på Grand Danoi´s kennel i Norge och England och har själv haft två Grand Danoi´s, en Schäfer/Labrador blandras och nu en en Engelsk bulldogg.
Personlighet:
Målinriktad, ambitiös, effektiv, har gärna många järn i elden, envis, godtrogen, otålig.

Min biografi:
Jag är uppvuxen i Torsby i norra Värmland. Jag besökte ett gym för första gången 1994 pga mitt trasiga korsband och ryggproblem av scolios. På Torsby Atletklubb fann jag till slut många goda vänner och även mitt livs kärlek! Jag upptäckte tjusningen och utmaningen i styrketräningen och började träna mer och mer.
Målmedveten och tävlingsinriktad som jag är så bestämde jag mig att prova SM i Athletic Fitness 1998. Endast med information från tidningen B&K Sportsmagazine dietade jag och ställde upp på mitt första SM och placerade mig 10:a utav närmare 20 deltagare. Sugen på mer så åkte jag hem för att hårdköra inför nästa år.
December 1998 flyttade jag och Stefan till Karlstad där jag började jobba som gyminstruktör på Hälsostudion. 1999 vann jag SM på Älvsjömässan i Stockholm.

Cia 1999


Året efter tävlade jag på SM igen (3:a) och på Stavanger Open i Norge, dåvarande Nordiska (1:a)

Cia & Anders Tengvert 2000


Cia o sambon Stefan 2000


Våren 2001 hade jag planerat en sista tävling, Nordiska, innan jag och Stefan skulle försöka skaffa barn. Vi var också med och tävlade på TV4s tävlingar som gladiatorer, men ingen av oss blev utvalda. Nordiska blev tyvärr mycket snopet inställd 4 veckor innan den skulle gått av stapeln.

Hösten 2001 blev jag gravid. Jag mådde bra och kände mig pigg under graviditeten och kunde träna nästan som vanligt.
April 2002 fick vi vår dotter Amina. Under tiden jag gick hemma och var mammaledig förverkligade jag en idé som jag haft länge, jag startade upp företaget Coach Online som var ett av de första företagen på nätet som erbjöd kost o träningshjälp via mail. 2003 var jag igång och hade mitt första tävlingsteam, även om huvudgruppen av mina kunder var ”vanligt” folk som inte har siktet inställt på tävling.

Hösten 2003 blev jag gravid igen, men den här gången gick det inte bra. 12 april 2004 föddes Albin endast 1920 g, med Marden Walker syndrom. Han blev endast tre veckor gammal.

Albin

I december 2004 blev jag gravid igen, för fjärde gången på 2½ år. 3 augusti 2005 kom den lilla ängeln, Melvin världes mest efterlängtade bebis, född med kejsarsnitt pga sätesbjudning.
2006 gifte vi oss och jag skrev min första bok Styrkeguiden.

Melvin


Bröllop 1/7

I december 2007 min uppföljarbok Stretchguiden och under min fjärde graviditet påbörjade jag min tredje träningsbok i serien: Träningsguiden för gravida. I september 2008 födde jag mitt fjärde barn, Melker.

Cia o Melker.jpg

När Melker var ca två år gammal blev jag erbjuden jobb som platschef på SATS Färjestad och där är jag idag. Jag håller i gång med ca 4 pass/v i gymet och livet lunkar på, eller snarare springer på i ett fasligt tempo... :)

Din kropp är ditt tempel som du ska bo i hela livet – vårda den därefter!

Titta inte tillbaka på livet och inse att du missat nåt - lev i nuet!

2 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk biografi!! Helt otroligt! Jag älskar bilden på er 4 som jag tog på ert bröllop. Stefan är den enda som inser allvaret;) Så fint!

    SvaraRadera
  2. Tack Helena, jag har faktiskt skrivit om biografin för inte så länge då jag ville ta bort fokuset kring min tävlingstid och även missödet vi hade med Albin. Nu är den lite kortare och faktiskt mindre personlig... Men kul att du ändå gillar det och jag älskar åxå din bild! :) Kram.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.