tisdag 28 december 2010

Inne på andra veckans träning efter operationen

Och det känns bättre för varje dag.
Idag körde jag rygg igen och jag körde:
Latsdrag i maskin med ryggstöd
Enhands latsdrag (tänkte köra vanlig latsdrag med smalt grepp men det funkade inte)
Rodd i maskin med smalt, lågt grepp med bröstdyna
och även med högt, brett grepp.
Aningen högre vikter mot förra veckan o det kändes bra,
Min infektion har blivit aningen, men bara aningen bättre. Det har öppnat sig lite o det ser ut som ett litet hål. Jag sliter vidare med att tvätta o lägga om... Men svullnaden lägger sig lite för varje vecka o ibland ser tom magen platt ut :)... Jag känner att jag har ett mycket bättre bukstöd nu och jag börjar känna att jag kan kontrahera muskeln lite.
Lollo här bjuder jag på nya bilder:

4 kommentarer:

  1. uhhh är hålet den där lilla pricken under naven på bilden längst ner? helt fantastiskt att du klarar av det så bra, jag vet inte om jag skulle vilja göra en sån stor operation!

    kramis

    SvaraRadera
  2. Tack för att du visar ditt träningsupplägg o före o efterbilder. Känns som ett stort stöd för mig. Vad otur du haft med sårläkningen. hur mänga kilo får du lyfta? Tänkte själv på min son. Jag har förstått att det kommer dröja flera månader innan jag kan ta honom ifamnen. Han väger 12 kilo... tur man har en man som ska vara ledig... Gör du några bålstabiliseringsövningar än, typ plankan? Går det överhuvudtaget? mvh Lollo

    SvaraRadera
  3. Plankan är bara att glömma!.. Nej jag räknar med att börja träna mage till våren först!
    Jag har burit Melker lite nu sista dagarna, han väger 17 kg ca.
    Det viktigaste är att lyssna på kroppen, jag tror inte man kan säga varken datum man får börja lyfta eller hur många kilo man får lyfta.
    Du kommer fixa det alldeles galant:)!

    SvaraRadera
  4. Ja Rebecca det är det lilla hålet man ser längst ner... Fast jag har ingen känsel så jag känner ju inget... Men måste va super försiktig så inte några bakterier får fäste i såret...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.