fredag 31 december 2010

Gott nytt år! :)

Oj vad detta året gått fort! Känns som det var igår vi skålade in 2010 med Jerry o Linda på nyårsafton här hemma... Men om man tittar tillbaka så har jag faktiskt hunnit med en hel del under året och kanske kommer 2011 inte bjuda på lika många olika utmaningar?
1 januari 2010 skrev jag följande på min förra blogg:

"2010...
ska jag:
*släppa en bok till (sa jag förra året åxå, men tyvärr har jag varit beroende av andra människor som inte hållt vad de lovat)
*åka till Bahamas (resan är bokad, så den var lätt)
*försöka vara mer i nuet och ta tillvara på tiden med min familj
*gå upp i arbetstid (så ovanstående blir en utmaning)
*satsa mer på min träning (ska boka tid i kalendern)
Tycker det låter som en bra och rimlig plan!"

Då kan jag ju såhär med facit i hand säga att
Boken är släppt och jag är supernöjd med boken.
Resan till Bahamas blev av tyvärr hade vi lite missflyt med vädret men vi hade jättekul.
Försöka vara mer i nuet ja jag har gjort så gott jag kunnat iallafall.
Jag gick upp i arbetstid, jag fick tom en ny tjänst..
Och träningen om man bortser från att jag var konstant sjuk från jan-mars så gick det jättebra fram till november då jag gjorde operationen i magen. Och jag var starkare än på länge då operationen gjordes.
Så jag har nått mina mål, känns bra! :)

Vad har jag gjort då egentligen under 2010? Efter att ha grävt lite bland foton o i bloggen har jag samlat ihop det lite. Det är lite kul att att titta tillbaka på året som gått, tycker annars att allt bara flyter ihop o man tycker inte man har gjort nånting:)...

Januari:
Vi skolade in Melker hos vår dagmamma och nu kunde jag äntligen få mer tid till min träning igen. Jag gick upp till heltid och jobbade järnet med PT kunder och i receptionen på SATS samtidigt med mitt egna företag Coach Online o att färdigställa boken Träningsguiden för gravida.
Jag lyckades kvadda bilen i halkan o körde in i baken på en annan bil vid ett rödljus... Som ni minns var inte vädret direkt ljummmet förra vintern heller, så vi cyklade fram o tillbaka till dagmammorna, gymet o jobbet... detta i snön o kylan...
Vi fortsatte renovera hallen o vi fick upp vår vackra fondtapet på höga väggen i trappen.
Februari:
Vi hade jättemycket snö i februari.
Den årliga SATS kickoffen i Sthlm såklart. Tema rött o SATS Karlstad hade Hawaiitema. Alltid superkul o Lars blev dessutom årets platschef. Jag lipade som ett barn...
Familjen spydde i omgångar i princip i hela februari varvat med feber o förkylningar, vilken pärs... Länge trodde vi att vi inte skulle ta oss till Orlando o Bahamas... Men det gjorde vi ju som bekant... Amina spydde så sent som morronen innan...
Resan var dyr, kall, varm, blåsig, intensiv, hisnande, rolig, vacker och omtumlande.
Mars:
Jag jobbade mycket, vi åkte skidor i Hovfjället då vi hann. Jag färdigställde och lanserade nya boken o tog förhandsbeställningar på Mamma pappa barn mässan i Karlstad med samarbete med Mamaglad.
April:
Våran lilla tjej (som inte är så liten längre) fyllde 8 år.
Reklamarbete för boken med framträdande på vår shoppinggalleria i stan; Mitticity o en hel del reklam i tidningar osv för boken. Träningen började flyta på riktigt bra! Jag väntade frustrerad på att min läkare skulle höra av sig ang operationen.
Maj:
Böckerna kom o de var såååå fiiiina! :) Vi hade teamträff. Det blev officiellt att jag skulle ta över som platschef på SATS Färjestad kommande höst.
Juni:
Jag fyllde hela 36 år och vi hade 20 årsjubileum sedan vi gick ur 9:an.
Jag tatuerade mig, Amina o Melvin sprang barnjoggen på stadsloppet.
Stefan jobbade på midsommar och jag o barnen var hos min barndomskompis o firade midsommarafton. Amina sprang minijoggen i Torsby.
Juli:
Stefan o jag firade vår 4 åriga bröllopsdag med en weekend i ett stekhett Paris.
Början av juli bjöd på fint väder o vi var i Torsby o badade o en hel del ute i trädgården o badade i vår pool.
Jag o min läkare bestämde ÄNTLIGEN att jag ska opereras.
Efter jag gick på min semester försvann det fina vädret spårlöst...
Augusti:
Vi var utomlands för tredje gången om än inte så långt; Danmark, närmare bestämt till Legoland med kära familjen Sjöberg. Jag slet de sista semesterdagarna med att få klart i hallen med spackel o målning av väggar o tak runt garderoben o trappen.
Jag började min nya tjänst som platschef.
September:
Mycket jobb, nån utflykt med familjen, Torsbymarten. Melker fyllde 2 år.
Omtumlad av känslor för nya jobbet, mycket tankar o reflektioner.
Oktober:
Slipade o lackade äntligen klart trappen. Magnus o Therese döpte Meja.
November:
Jag opererades äntligen i magen. Vintern kom som en blixt från klar himmel från en dag till en annan. Hände inte så mycket eftersom jag var nyopererad o ganska begränsad.
December:
Sjukskriven halva månaden o tiden bara försvann...

2011 ska jag:
*Göra mitt yttersta för att verkligen komma in i rollen som platschef. Chefshatten sitter numera på! Och mitt mål som platschef är att hösten 2011 ska vi gå med vinst och kunna börja göra små inköp.
*Sommaren 2011 ska jag vara i bra form! Mitt mål är att kunna springa i 40 minuter, väga några kg mindre och kunna träna på 50 kg i bänkpress igen.
*Renovera tvättstugan.
*Hålla igen på inköp för att spara pengar till en resa. Familjens mål är ingen ny teknik eller möbler på hela året. Vi ska heller inte köpa nån godis på hela året. Istället ska vi lägga en hundralapp/v i semesterspargrisen. Blir vi bjudna äter vi såklart :)...Vi ska istället gotta oss med hembakt fika.

Gott nytt år på er alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.