söndag 10 oktober 2010

Livets alla vägar...


Ibland rullar livet bara på utan att man hinner med att stanna upp o tänka efter. Hur vet man att man valt rätt väg? Att man jobbar med det man verkligen vill, att man bor där man verkligen vill bo, att man gör saker o ting för sin EGNA skull o inte för nån annans för att allt bara har rullat på?... Jag hörde talas om en vän som pratat med en skogsarbetare som arbetat 12 Tim/dag, varje dag, hela livet. Nu var han 63 år gammal och har missat att skaffa familj och att njuta av livet. Han gav henne rådet att bara göra saker för sin egen skull, att njuta av naturen och av ungdomen o friskheten. Det fick mig att stanna upp o tänka efter lite. Dagarna bara rusar iväg, de här dagarna är faktiskt livet där vi lever just nu. Dagar som aldrig kommer tillbaka. Jag ska försöka bli bättre på att stanna upp och utnyttja dom lite mer. Mina barn håller på att växa upp, mitt framför näsan på mig. Vart är bästa stället för dom att växa upp? Är jag den mamman jag vill vara? Ger jag dom de bästa förutsättningarna för att komma i tonårs o så småningom vuxenlivet?...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.