lördag 2 oktober 2010

Blev mailad från TV...

...såg ni att jag att jag fick ett inlägg i våras i min blogg för ett tag sen från en TV produktion som ville ha min mailadress?...
Jag fick mail några dagar senare med en förfrågan om min familj skulle kunna tänka sig att vara med i svenska versionen av "Wife swap"...
Ni vet den där dokusåpan där mamman i familjen byter familj under två veckors tid med en annan mamma. Man ska under den första veckan leva precis den andra mammans liv, gå till hennes jobb o göra hennes sysslor i hemmet (nåja, nästa alla kanske ni kan räkna ut då om mannen finns kvar i huset...) och även hennes fritidssysslor. Den andra veckan får man göra egna regler i den nya familjen. Tanken är att man ska få en inblick i hur andra lever sitt liv och få lite distans till sitt egna liv, kanske lära sig lite av varrann, men förhoppningsvis inse att man har det ganska bra som man har det.
Kan ni tänka er en annan mamma i min familj, som ska leva mitt liv?... Platschef på Sats, och personlig tränare med obekväma arbetstider, författare, tränar själv, renoverar huset, tjatar på barnen, springer ut med hunden nån gång däremellan och ska få i hop detta kaos med maken som jobbar natt o föräldrar som bor 10 mil bort, dessutom lägger maken ner ca 15 tim/v på träning som nånstans ska få plats på veckans timmar... suck nä det är nog bara jag själv som kan leva det livet. Oftast brukar dom dra programmet till sin spets och byta med en total motsats, så Stefan skulle väl ha fått en helt otränad, lat tant som stått under köksfläkten o rökte o inte gjorde ett jota här hemma... Haha... Kanske skulle va värt det?...
Behöver jag tillägga att Stefan totalvägrade att vara med i programmet... :)...
Men jag trivs såklart med mitt liv, jag gillar att ha högt tempo i perioder, men det är viktigt att nån gång däremellan varva ner o ta det lugnt åxå! När Stefans 4 nätters perioder går mot sitt slut är vi alltid trötta o irriterade, men däremellan går det bra! Nu har jag en ledig helg, Stefan jobbar däremot o imorgon ska jag ta med barnen tidigt till gymet innan det öppnar (previlegiet man har som chef :)...) då Stefan fortafarande sover, så ska jag träna o barnen får kolla på en film i barnrummet! Sen får det bli en lugn söndag, förhoppningsvis ute i trädgården!
Må så gott! :)
På gymet idag...

3 kommentarer:

  1. hahahaha vad roligt! ja Stefan hade fått en riktig latmask och du hade fått komma till världens mest lata familj, jag hade suttit bänkad framför tv:n om ni var med!

    SvaraRadera
  2. Hihi... förmodligen hade jag tyckt det vart jätteskönt i typ en halv dag eller nåt:)... Sen hade mina damp symptom tagit över okontrollerat o då vet man aldrig vad som händer haha...:)

    SvaraRadera
  3. jäklar va roligt det hade varit!!! Jag och rebecca hade suttit bänkade med en varsin protein bar hahahah

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.