söndag 24 juni 2012

Härliga midsommar

 
Ca 500 meter från Gröna villan ligger Kollsbergs härliga badplats. 
Vi hade underbart väder under helgen och vi tog en paus från renoveringsjobbet och barnen badade.

Midsommaraftons årliga tradition med Borejoggen. Jag bangade ur trots att jag o dottern tagit ihand ifjol att vi skulle springa stora loppet... Men hon o Melvin var ialafall med o kämpade i minijoggen!

På midsommardagen gick vi till vår egna hembygdsgård på Kollsberg och firade med dans kring midsommarstången till levande musik


Mysig svensk tradition, lite imponerade att jag inte lärt mig sångerna, jag är urdålig och kan knappt ens "Små grodorna"... Haha :D

Efter dansen glass vid den underbara utsikten!...

På kvällen dukade vi utomhus i den ljumma midsommarkvällen...


Denna helgen hann jag skrapa färg uppe på hallen på dörren o fönstret o grundmåla, 
det var väldigt slitet o fult.
Jag hann också spackla klart i sovrum 1 och börja tapetsera. ÄNTLIGEN har vi kommit till ytskiktet i det rummet, det var vårt största projekt näst efter det obrukbara badrummet, som vi föressten kommer få kaklat o klinkat i slutet av nästa vecka eller i början av veckan efter. Det tar sig!! :)...

Visst blir det fint! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.