lördag 12 maj 2012

Målat o tapetserat sovrum 2

Väl uppe i Torsby drog jag igång direkt med ta bort alla golv o taklister och sen måla taket i sovrum 2.
Vad mycket lite färg gör!!..
Taklisterna borta. Gamla blommiga, gröna tapeten. Kolla de fula, svarta skarvarna i taket...

Jag målade skarvarna först och sedan rollade jag hela taket efter det.
Sedan drog jag igång med tapetseringen av först vita väggen närmast fönstret, sedan den vackra rosa, gammeldags blommiga tapeten på snedväggen. Att tapetsera i gamla, sneda hus är en utmaning.
Att tapetsera med mönsterpassning i snedtak som dessutom lutar utåt så det blir en takhöjd på nästan 3,0 m per våd är en ännu större utmaning...
Den rosa tapeten är från Boråstapeter och är från Vintageserien o är alldeles underbar...

Under tiden sysselsatte jag barnen med att se på film på nedervåningen. De skötte sig jättebra! :)
Kl 12 på natten lade jag ner för dagen o tog en promenad runt Kollsberg i kvällsregnet med Alize med Stefan i telefonen... På natten var jag övertygad om att det spökade men jag fick en helt naturlig förklaring dagen efter att det varit Harald, Melvins kompis som varrt på toa på natten :)...

Idag gjorde jag klart tapetseringen, hann precis så att vi kunde åka hem o säga hej till Stefan innan han skulle gå på nattpasset. Vi fick besök av Stefans kusiner som beundrade huset...
Men det blir så ljust o fint! Hela huset har så vackra, ljusinsläpp från de fina gamla fönstrena. Jag önskar verkligen att vi hade råd att behålla huset, jag älskar det. Tänk om man kunde gräva upp det o frakta det till Karlstad!... :)
Nu ska jag bara hitta nån som kan slipa o lacka golvet, det hinner vi inte själva. 
Sedan är det nya tak o golvlister som ska upp, kommer bli superfint i detta rummet o jag lovar att tjejerna kommer att älska det! :)
Det blev lunch på restaurang Hörnet och en välbehövlig paus i jobbet.
Nio timmar hann jag med dessa två dagar. Till veckan åker vi upp i skift igen och till helgen kommer vi att vara där samtidigt så då ska vi skriva gips, få se hur det går...

Trevlig helg alla! :)





1 kommentar:

  1. Vet du, jag är också kär i ert hus. Jättekär. Tänker på det ibland (ofta)
    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.