söndag 4 december 2011

Julstämning...

En av mina kära kolleger berättade för mig att de har som tradition att tävla i att bygga pepparkakshus varje år. Inga mallar tillåtna, helt på fri hand alltså:)
Inspirerad till tusen så köpte jag pepparkaksdeg o drog med barnen och tänkte försöka mig på att göra ett slott. Det liknar väl kankse mer en kyrka, men visst är det tjusigt och helt utan mallar:)?!...


Och idag var vi en snabbis till Mariebergsskogens julmarknad. Vi var dit då det börjat skymma och det var riktigt mysigt med alla ljuskantade marknadsstånd och julstämningen börjar infinna sig:)! Och ytterligare en julklapp är inhandlad!

3 kommentarer:

  1. Det såg jag direkt att det är en kyrka! :-)
    Kom mina mail fram nu när jag skickade dem till rätt adress...?

    SvaraRadera
  2. Åh jag ser också fram emot att få göra pepparkakshus med Viggo. Än är det lite tidigt, han skulle nog slänga all deg i huvet på mig. Men nästa år, nästa år då ska det byggas pepparkaksslott och kyrkor och parlament!!

    SvaraRadera
  3. Ja tack carro jag fick länkarna o jag fick mig ett gott skratt :)!

    Helena, det brukar sluta med att vi vuxna armbågar oss framför barnen för att bygga för vi går så mycket upp i det hihi... :) Det är riktigt kul faktiskt!
    Jag följer dig på bloggen i husbygge o resor, skulle vara kul att träffas nån dag! Kram! :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.