lördag 3 december 2011

Idag för 17 år sedan...

... på kvällen stod jag i dörren på Hotell Selma Lagerlöf i Sunne och väntade på att Stefan skulle komma. Vi kände inte varandra så jättebra. Men jag hade sneglat på honom på gymet ett tag och nu tänkte jag lägga in stöten... Vinna eller förlora :)... När han äntligen kom så gick jag fram till honom och sa "Hej, jag har väntat på dig!"... Då responsen inte blev så negativ så drog jag med honom in och vi minglade tillsammans. Sedan under kvällen så blixtrade det till och vi blev ett par :)
Det är otroliga 17 år sedan och vi har gått igenom otroligt mycket saker tillsammans. Jag inser också nu att jag måste lägga över mina gamla bilder så att jag får dom digitalt, det är "bara" de sista 9 åren jag har i min dator...
Grattis på 17 års dagen vännen :)












2 kommentarer:

  1. åh vad underbart!!! Tänk att ni har varit ihop så länge...17 år, är vi ens så gamla? Jag menar.....waow! Fantastiskt bra jobbat Cia. Kärlek är inte alltid enkelt och det är en bedrift att hålla den vid liv, skapa den på nytt, få den att leva, blomstra,fortgå.
    Nu kan du skriva en bok om hur man håller kärlek vid liv tycker jag!!

    SvaraRadera
  2. Tack sötis :)...
    Visst är det otroligt, 17 år är grymt lång tid, nästan halva mitt liv... Jag har nog ingen sådär sofistikerad, romantisk hemlighet tyvärr att dela med mig av, haha... Sista åren har tyvärr bara sprungit förbi och vi har mest jobbat i skift och knappt sett varrann... Kanske är det det som är lösningen - att vi inte hinner tröttna på varandra??... Nej, skämt åsido, både kärleken och livet i allmänhet har sina med och motgångar och vi har gått igenom mycket tillsammans och jag tror det har stärkt vår relation riktigt djupt. Jag tror det är viktigt i ett förhållande att man har egna intressen och man får personliga utmaningar så att man fortsätter utvecklas, både tillsammans men även individuellt. :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.