lördag 28 maj 2011

Drömmer...

om en sommarstuga vid Frykens strand i Torsby, min hembygd.
När vi åker upp så våldgästar vi alltid mina föräldrar och bor i mitt gamla flickrum eller svärmor o bor i hennes sovrum. Känns sådär... att komma fem personer, en hund o en massa packning...
Vi drömmer om att ha ett eget ställe, där vi kan ha våra skidor, fyrhjulingen, cyklar o crossen. Torrvaror i skafferiet och kläder i garderoben. Nära till mina barndomsvänner, mina föräldrar och nära till vatten och skog. Konstigt det där att man alltid söker sina rötter eller det som påminner en om ens uppväxt. Jag vill inte bo permanent i Torsby, då jag har jobb o större delen av mitt liv i Karlstad numer, men ett eget ställe i Torsby skulle lixom va den bästa av världar...
Därför har vi spånat på detta idag:
en liten röd stuga med vita fönsterluckor och veranda ut mot Frykens strand...
utsikten är underbar...
och nere vid Frykens strand ligger det en vedeldad bastu...

Även om det kanske inte blir just detta huset i slutändan, så blir det nog kanske här i krokarna, på en avstyckad tomt där vi bygger vårt eget? (en högvinst till hjälp vore ju inte helt fel!!...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.