torsdag 21 april 2011

Igång m marklyft igen...

...efter ett uppehåll på mer än 5 år!
Februari 2006 pajjade jag ju som bekant magen... (Läs mer på länkarna under Min magoperation)
Jag testade för några veckor sen att göra övningen i princip utan vikt. (40 kg) Förra veckan körde jag på 70 kg och igår körde jag på 80 kg. Och det känns så GÖÖÖÖÖTT att va i gång med världens bästa basövning igen! Det riktigt känns i kroppen hur bra allmänstyrka den bygger! Och det är alltid kul att lägga på vikt:) Jag vill upp till 110 kg igen...
Glad påsk på er alla! :)


Bild från min bok Styrkeguiden, fotat av Urban Kihlman 2006.

2 kommentarer:

  1. Var det pga av marklyft som magmusklerna pajade? Jag älskar också den övningen, men mest raka marklyft :)

    /Frida (som alltid läser din blogg)

    SvaraRadera
  2. Hej Frida, tack för din kommentar:)
    Det var en kombination av många saker som ligger bakom skadan; en försvagning i bukväggen, täta graviditeter och tung träning. Det var dagen efter marklyften som musklerna krupit isär. Jag kunde inte använda magmuskeln alls på några dagar (inklusive toabesök... omöjligt...)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.