söndag 23 januari 2011

Rygg o spänstträning

I morse drog vi o tränade med barnen innan öppning. Rygg med Marina. Stefan tränade åxå o barnen tränade hinderbana o spänstträning i salen under tiden. Amina gjorde nämligen tävlingsdebut i friidrott igår. Mest för att prova o se hur en tävling går till. Nu har vi lite utgångssiffror på 60m, längd o höjd som hon var med på. Nu ska vi träna så hon kan förbättra sig. Det är viktigt att man gör det som en lek såklart när det är barn, men ändå motivera o berömma när dom når bättre resultat! Hon har inte lärt sig tekniken på höjdhopp så hon hoppar jämfota. Hon klarade första höjden med nöd o näppe o fick stora applåder... Sen var det kört så det kom några tårar... Men hon tyckte ändå efteråt att det vart en rolig och lärorik dag.

Min egna träning flyter på när jag väl har tid. Det är peaktid på gymmen o vi måste rida på vågen o få in fler medlemmar. Så det är lite dubbelt, vi ska ta bra hand om befintliga medlemmar, som åxå kommer i gång igen nu, samtidigt som vi jobbar järnet för att få in nya medlemmar o ska hjälpa dom igång. Ibland önskar jag att jag kunde dela mig i fyra delar o skicka ut en på golvet, en till kontoret, en till receptionen o en ut på stands som vi säger när vi jobbar ute. Oturligt nog så har en av våra anställda brutit benet så det ställer till det lite... Men jag försöker klämma in 3-4 korta pass/v i allafall. Idag lade jag på lite vikter i ryggpasset o magen känns lite starkare för varje vecka!

Ha en trevlig söndag!

2 kommentarer:

  1. åå duktiga duktiga Amina :D
    Jag höll också på med friidrott när jag var i hennes ålder, massa roliga minnen!
    Ja säg till om jag kan hjälpa till och jobba lite på sats, pengar behövs ju alltid ;)
    kramen

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Kul med friidrott! I Torsby har Bore varje år en veckas friidrottsskola i början på sommarlovet. Lek blandas med teknikträning, kanske vore något?

    //Malin

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.