fredag 10 september 2010

Djupt ska det va...


Hellre lättare vikter o djupare rörelse är min filosofi vad gäller benträning. Glöm 90 grader. Har själv en knäskada o jag tycker det känns helt fel att stoppa mitt i rörelsen! Däremot kräver en djupare rörelse mer bukpress o mer fokus på hållning i ryggen. Jag håller i magen in mot ryggraden hela tiden under pressen o kör ganska lätt. Benträningen är det jag har svårast att köra pga skadan i magen och det just pga bukpressen. Lägger jag på för tungt får jag ont i magmusklerna flera dagar efteråt. V 46 är jag föressten uppsatt på operation, ska bli riktigt skönt att äntligen få det gjort, funkar inte att vara personlig tränare och att försöka träna tungt med en defekt i kroppen, känner av det varje dag! Nu har jag gjort mitt för idag, 30 min benträning på Torsby AK.
Trevlig fredag!:)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.