måndag 26 juli 2010

Min dåliga följetong...

Måste ju uppdatera er som följt min blogg hur det går med min mage. Till er som är nya så fick jag ett bråck o delade magmuskler efter ett tungt marklyftpass ett halvår efter min tredje förlossning som var ett kejsarsnitt. Detta pga en försvagning i bukväggen i kombination med täta graviditeter o för tung träning. Veckan efter det hände kunde jag nästan inte gå på toa för jag kunde inte spänna magen. Jag kan, och ska, inte träna magen på vanligt sätt och kan heller inte köra tunga övningar med mkt bukpress. Detta blev en enormt långdragen historia eftersom min läkare tagit sån tid på sig o vi har träffats till o från under lång tid.
Men NU... Händer det grejer. Den här gången ringde hon iaf på telefontiden. Och för att göra en lång historia kort så ska jag förhoppningsvis opereras i början av december, då vi har lugnaste perioden på jobbet. Då är jag redo för januari ruschen sen:)...
Trägen vinner..

2 kommentarer:

  1. åhh va underbart!!! Äntligen. Hoppas att hon var ångerfull.

    SvaraRadera
  2. Jag trodde nästan att mina magmuskler hade delat på sig efter första passet med nya träningsprogrammet (inför tävlingen). 4 veckor innan tävling lade vi till "längdhoppsträning" fast eftersom det är ont om sandgropar i gymmet fick jag hoppa upp och ner på en stepbräda och ta sats med armarna som OM det vore längdhopp... 120 hopp blev det och DET kändes dagarna och VECKOR efter... =/ Magmusklerna hänger ihop men sådan träningsvärk/smärta önskar jag inte ens min värsta fiende! =(

    Hru gick det förresten, fick du tag i rätt person idag så du kunde sälja in böckerna på gymmet?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.