söndag 17 juni 2012

Inget roligt...

Har återigen varit ett par dagar i Torsby ensam med barnen och Stefan har varit hemma på jobbet. 
Väl på plats ville jag bara hem... Denna gången var det inget roligt...
Slitigt för familjen och det hade jag ju väntat mig. Nu är det en månad kvar tills våra hyresgäster flyttar in. Vi har hållit på i 11/2 månad och är lite mer än halvvägs, klart det känns tungt...
Det positiva var att vi tog in hjälp med trägolven och när jag kom upp idag var ett av två golv lagda. Så otroligt skönt att det händer nåt även när vi inte är där!...

Stefan rev bort gamla golvet...

...och så här snyggt golv lade vi in... 
(Då jag glömde kameran så snodde jag en bild från  www.colorelle.se)
Golvet är ett vitvaxat, massivt furugolv och är underbart att gå på, varmt och lent. 
Det är ljust, modernt och liksom gammaldags på samma gång!

Denna tapeten har vi bestämt oss för på två av väggarna i sovrummet, kommer bli jättefint!

Jag hade hjälp av min underbara pappa, han klippte gräset åt mig på vår nästan 3000 kvm stora tomt och körde bort gräset med stil, med sin Pointiac TransAm :)

Han tittade åxå över min spackling av alla hörn, skruvhål och skarvar i gipsskivorna.... 
Med brutet tak åt alla håll är det ett evighetsjobb ... 
Det var vad jag hann att göra denna gången jag var upp, jag hade tänkt...

...att måla de vita snickerierna i hallen uppe, här på bilden -innan golvet läggs men då jag insåg att färgen inte skulle räcka och jag dessutom längtade efter en kram från Stefan innan han skulle gå på sitt nattpass så gav jag upp och åkte hem... Förhoppningsvis ligger det här ett nytt golv på torsdag då jag kommer dit igen...

Godnatt köra vänner :)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.