söndag 20 maj 2012

Vecka 2 och sovrum 3...

Andra veckan på renoveringen.

Denna vecka åkte Stefan upp till Torsby med barnen på tisdag. Rivjobb o skriva gips i sovrum 1 stod på hans schema...
På torsdag var det skiftbyte och jag åkte upp för att ta i tu med sovrum 3.
Det var en gulfärgad tapet med bårder på tre ställen...
Dag 1.

De som gjort den tapetseringen kan knappast ha skrutit för familjen efteråt. 
Väggarna såg ut som ett lapptäck kors o tvärs. Vilket jobb att ta reda på!... Suck...

 Fint eller vad tycker ni?...

 Efter fyra timmars jobb med att dra bort lösa tapeter o spacklande av tapetskarvar...
Som tur är var killarna hos mamma o pappa under tiden så att jag slapp roa dom. Allting tar alltid mycket längre tid än man tror när man renoverar.... Jag kan tycka att det är roligt att tapetsera och måla, om jag bara lapp det tråkiga underarbetet...

Dag 2.

 Då återstod det roliga jobbet att slipa eländet... 
Är man inte så duktig på att spackla så blir det desto mer att slipa. 
Fyra fulla skyfflar med slipdamm och typ en i lungorna senare var jag ÄNTLIGEN redo att börja sätta upp tapeterna.
Jag bestämde mig tillslut för denna tapeten, ännu en från Boråstapeter från Vintagestilen som jag tycker passar så bra in i stilen på huset.

Hus a´la harry Potter stuk är inte helt enkla att tapetsera, massa skrymslen o vrår o brutna tak överallt... Stefan ska sätta panel i taket sedan o byta de fula taklisterna.


Sedan när tapeten kom upp så insåg jag vad fula golvlisterna var... Jag var bara tvungen att måla dom vita. Har dock ingen bild på det...
Det blir jättefint! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.