söndag 29 januari 2012

Ska jag fortsätta blogga??...

Fick ett inlägg av Helena att hon vill att jag fortsätter blogga...
Jag hade ju en plan med mitt liv, en stor förändring som jag tänkte blogga om.
Jag o min make har funderat i nåt år på vår framtid. Vart ska vi bo? Vad vill vi göra? Vad vill vi jobba med? Vart ska våra barn växa upp? Vi har vägt för och nackdelar med att bo i vår uppväxtort, Torsby med Karlstad.
Landet v/s stan.
Farmor o mormor nära v/s större utbud på aktiviteter i stan.
Mindre skolor med små resurser v/s skolor med bättre resurser o större utbud på utbildningsmöjligheter.
Vännerna från barndomen v/s nya bekantskapskretsar.
Barnens trygga vardag idag v/s ny klass med nya vänner.
Ett alldeles underbart grönt 20 talshus v/s ett fult 50 tals tegelhus med radon...
Trygg anställning v/s öppna eget...
Förstår ni att det inte är ett alldeles lätt beslut??!...

Nu är iallafall beslutet taget och det har alltså blivit ändrade planer.

Vi lägger ner hela Torsbyprojektet.

Nånstans på vägen började vi tveka.
Nånstans där mitt emellan nej från bankerna till finansieringen av TräningsCompaniet (som helt klockrent skulle ligga ovanpå skidtunneln i det underbara frilutfsområdet Valberget) och tvekan till skolorna. Nånstans där i december smög sig magkänslan på.
Det var INTE rätt känsla i magen.
Senaste ca 8 månadernas resa i huvet från anställd platschef på Sats i Karlstad till egenföretagare i Torsby var nödvändig för mig att göra för att komma fram till vårt, i familjens gemensamma beslut. Nu när beslutet är taget är jag lättad och helt övertygad: det är i Karlstad jag vill bo. Det är i Karlstad vi har vårt liv nu och på Sats jag har mitt hjärta. Jag älskar våra utflykter till Mariebergsskogen, Vänern, Cafe August, hockeyarenan, vårt hus, utbudet av allt, mina arbetskamrater o vänner här i Karlstad!

Så tillbaka till bloggen...
Vad ska jag blogga om då?... Bloggat om träning har jag gjort i 9 år... Har liksom inget mer att berätta, jag tränar ju inte så mycket längre. Jag skulle kunna göra om bloggen helt o hållet o skriva om vår fortsatta renovering i familjeliv kanske?
Eller också bara lägger jag ner? Vad tycker ni??...

Thailand för två veckor sen.

10 kommentarer:

  1. Jag tycker det är rätt kul bara att läsa om andra som utstrålar positivitet och skriver om livspusslet i största allmänhet. Tycker du ska skriva om det du vill skriva om eller inte alls om det är så du känner, och sedan får folk hitta till din blogg beroende på intresse. Du ska aldrig behöva känna att du måste skriva om vissa saker utefter vad folk vill läsa. Varför bara skriva om träning om du är trött på det och det inte utgör lika stor del av ditt liv som när du började blogga - varför inte bara skriva om det som är ditt liv och dina tankar just nu. Vi förändras, det vi delger eller bearbetar genom en blogg förändras i takt med det och därmed förändras ev. även läsarskaran. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klokt Ulrika, det har ju fallit sig naturligt att det blivit just så åxå. Bloggen för mig se ju vart en ventil i lite som en dagbok. Troligtvis kommer jag fortsätta bloga men det känns som jag går in i en ny fas i livet o jag vill även att bloggen ska få lite nytt:)... Vi får se vad jag hittar på !:)

      Radera
  2. Åh va roligt (egoistiskt kanske) men jag får ha min underbara peppande glada cia kvar i karlstad.
    jag älskar att läsa om ditt livspussen och det får mig att känna att jag också klarar av det (ett barn liksom ;).
    har saknat dig nu när du varit borta och myst ett tag.
    Om några dagar kommer bebisen och då kommer vi och hälsar på :D
    massa kramar
    /sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sara! :) Vi får se hur det blir med bloggandet, men vi får ses IRL... :)

      Radera
  3. Känns märkligt attt höra dig säga det..."Jag tränar ju inte så mycket längre"...
    När du bestämde dig för att inte blogga alls lät det verkligen slutgiltigt och efter det kändes det som att du aldrig riktigt kom igång igen. Det kanske säger något. Å 2:a sidan är det kul med inredning och dekoration och det vore jätteintressant att få följa er renovering. Du kommer säkert på nåt bra, det brukar du göra.
    Chris tycker att jag ska starta en träningsblogg. Jag vet inte, vore kul såklart, samtidigt känns det som om alltför många redan har skrivit om alltför mycket. Jag skriver dessutom en mycket detaljerad dagbok och registrerar min träning på olika sätt.
    Thailand låter sååå hääärligt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Carro, jag tränar 4 dagar/v på gymet, så viss tränar jag. Men det går liksom på rutin o inte så fokuserat o inriktat som tidigare, inte så mkt att dela med sig av mao... Får se hur det blir...

      Radera
  4. Saknar coach- onlinekonceptet som du hade tidigare! Efter många års styrketräning bestämde jag mig för att försöka satsa mot tävling 2012 eller 2013, men oj vad mycket kunskap det krävs!! Vände mig till ett gym i Karlstad som har ett team som tävlar på Luciapokalen varje år och det lät ju bra, till en början... den personliga tränaren skötte dock inte våra uppgjorda tider och nu står jag med ett årsabbonemang på ett visserligen bra utrustningsmässigt gym men INGEN HJÄLP!! Jag vill så förtvivlat göra ett försök men inser att det krävs att bli lotsad av någon som tävlat och gjort resan själv för att det ska vara möjligt. Du har så enormt mycket träningserfarenhet att du mer än gärna får sprida den - även om jag förstår att du också tröttnat på att alltid skriva om träning. Ha det gott och lycka till framöver!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sandra!
      Vad synd att du inte fått den hjälpen du behöver!Jag kan inte hjälpa dig över webben, däremot via SATS om du skulle vilja. Ring 054-5577405 o fråga efter mig, eller maila mig isåfall!

      Radera
  5. Klart att du ska fortsätta blogga! JAG läser ju fortfarande -inte varje dag, men jag kikar in lite då och då. :-)

    Tråkigt att det blev ändrade planer, då ni verkade gilla huset, men man ska självklart följa sin magkänsla och sitt hjärta! Nånting jag fick "lära mig" av mäklaren när jag kollade på hus var att det är LÄGET man köper, huset kan man alltid ändra på vartefter... Men ni hade inte köpt huset ännu då? (tänkte att det blir väldigt mycket extra jobb för er då?)

    Du kan blogga om träning, träningstips, kost/recept... Du besitter mycket kunskap som du kan dela med dig av. Renovering/heminredning är ett hett ämne också. Eller bara livet i allmänhet.
    Jag har ju bloggat sedan 2007 och det är ju klart att livet förändras under tiden. Min blogg har väl kanske lite annan inriktning nu, än vad den hade 2007. Inte trodde jag då att jag skulle ha en kennel, men nu sitter jag här och inväntar en valpkull vilken dag som helst!

    SvaraRadera
  6. Åh fina fina hjärtat mitt. Hela den här Torsbygrejen...vi måste prata om det riktigt nångång. Riktigt riktigt!
    Sen det här med bloggandet. Du har rätt, jag har också känt likadant. Liksom varför och hur. Vad det ger/vad det tar. Fortsätta eller inte. Skriva om vad? Varför?
    Det är klurigt för det är bara 1-2% av läsarna som kommenterar, och finns ingen feedback finns ju inget samtal.
    Jag tror det är, satsa helhjärtat eller inte alls. Skapa små forum.
    Den måste ju ge dig något.
    Ska skriva ett inlägg om det.
    Stor stor kram min fina vän

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.