onsdag 23 november 2011

"Ledig" i morron...

Är ledig tors-sön, ska bli skönt. Känner mig faktiskt lite trött. Har förutom allt annat som tar lite energi just nu lyckats få en ganska kraftig inflammation i höften. Man blir trött av att ha ont, skrämmer mig lite att bli gammal faktiskt, får verkligen hoppas man slipper krämpor...
Iallafall, i morron på min första "lediga" dag har jag 4 viktiga möten i Torsby. Jag o Melker kommer dra upp på fm efter Stefan vaknat efter nattpasset så vi hinner säga hej, sen är första mötet kl 1315, sen rullar det på hela eftermiddagen... Möten kl 14, 1530 o 17, sen hinner jag hem till Karlstad till ca 1930, lägga barnen o sen förmodligen landa ganska tungt i soffan för kvällen... Kan inte riktigt ännu avslöja så mycket mer i mina inlägg, men det kommer då jag slutfört lite mer planering! :)
Jag o goa kollegan Lena på en av våra mysiga medlemskvällar! :)

1 kommentar:

  1. Ja visst tar det på krafterna att ha ont! Jag har haft nervsmärtor p.g.a. nervskadorna efter förlamningssjukdomen jag fick när jag var 12 (1991) i - få se nu - 12.5 år. Under några år var det riktigt riktigt jobbigt men på senare år (då jag dock genomgått en hel del annat trassel) har det varit på rätt ok nivå så jag oftast kan koppla bort det. Tyvärr triggas smärtorna av katetertappningen jag måste göra när jag ska tömma blåsan och det är ju något man måste göra ett antal ggr varje dag. Ibland får jag ont så jag fryser i hela kroppen - och ibland klarar jag mig med lätt obehag i perioder. Så olika. Ganska svårt att hänga med i svängarna - ofta tar det extra mkt på krafterna om man får riktigt ont efter att ha haft lätta besvär ett tag. Kan också känna en del oro för hur det ska bli när man blir äldre när man redan har en hel del problem att leva med dagligen, men jag försöker stanna i nuet. Det är ju i.a.f. nåt man alltid kan träna på. :)

    Har just börjat känna av smärta av annan typ också. Fogkänningar då jag är gravid med bebis nr 2 och har gått snart 18 veckor. Med Noah (1.5) hade jag ont från ca halvtid men klarade mig skapligt till v. 38 då det blev kryckor. Som tur var kom Noah alldeles då och sedan gick det över på några dagar. Hoppas dock slippa få så ont denna gång men nu har jag ju Noah också att jaga efter så vi får se hur det går. Men det är ju en positiv situation som helhet även om det blir en del extra trassel med kroppen vid graviditet när man redan är lite "speciell" - hehe - från början. Detta vet man ju att det leder till något positivt i.a.f. :)

    Hoppas din inflammation läker ut snabbt! Trevlig advent!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.