söndag 13 mars 2011

Kärleksförklaring som väger tungt!

Melker är nu 2 1/2 och nu sista veckorna har han börjat prata mycket bättre. Han sätter ihop meningar bättre och det kommer mycket ord från honom självt som han tänker till på. Jättekul. Killar är ju generellt sett betydligt senare i språket än tjejer, Amina hade ungefär samma ordförråd i 1 1/2-2 års ålder som Melker har nu. Senaste dagarna har han väldigt kärleksfullt börjat säga "jag älskar dig mamma" och vem smälter inte för det?!... Det enda i hela världen som är viktigt är familjen! Vad vore jag utan dom?...


2 kommentarer:

  1. Hej! Hittade precis hit och gillar din blogg skarpt! Jag tänkte ställa en snabb fråga och hoppas du kan ge mig något svar;
    Är mamma själv till två barn, fick min andra för snart 4 månader sen. Har börjat gymma sen 5 veckor tillbaka och har som mål att bli synligt muskulös, har dock kvar mage och tror nog inte att den går att träna bort och där kommer min fråga, har du några tips? Jag var verkligen inte flitig inom träning innan eller efter jag fick mitt första barn som nu är 4, men känner nu att jag inte klarar mig utan träning, det är skit roligt! Har hört talas om att gördel ska vara bra och alla slags situps är dåligt, stämmer det? Det finns ju en hel djungel därute!
    Maila mig jätte gärna på desibel_@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Hej där o tack för ditt inlägg! :)
    Jag tror du behöver se över din kost i samband med att du snäppar upp din träning! Fokusera på stabilitetsträning som Core, Pilates, Body balance o bollträning. Träna gärna olika plankan varianter, sneda, raka och varianter där du gör rörelser samtidigt. Super viktigt att du håller in magen o håller upp ryggen så att du inte svankar. Känner du i svanken så gör du fel. Tänk på att andra rörelser, som tex armhävningar faktiskt är en variant där du står i plankan.
    Träna gärna funktionella rörelser i gymet, stora rörelser där du involverar flera muskelgrupper samtidigt och gärna med egen kroppsvikt som ställer högre krav på bålen, kroppens egen gördel.
    Använd inte en gördel el bälte när du tränar, det försvagar din egna inre magmuskulatur.
    Visst kan du köra situps, kolla bara så att magmusklerna gått ihop tillbaka först, mer än tre fingerbreddar i höjd med naveln: strunta då i alla varianter av situps. Om det gått ihop mer: gör gärna korta crunches istället för situps men lägg största fokus på plankan varianter.

    Lycka till!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.