tisdag 14 december 2010

Snart får jag börja träna...

På tisdag är det 5 veckor sen jag gjorde operationen o jag tänkte böja träna lite försiktigt på måndag.
Första veckorna kommer jag göra precis tvärtom det jag annars rekommenderar.
Istället för tunga basövningar som aktiverar flera muskler, ställer krav på bålstabilitet, balans, går över flera leder och ger bra funktionell träning så ska jag istället träna isolerande övningar. Stabila övningar som inte aktiverar bukpressen. Dvs undvika allt där magen jobbar indirekt. Bänkpress, marklyft o benböj är bara att glömma för en tid. Tung träning och magträning likaså. Jag kommer att köra främst sittande, isolerande hantelövningar för överkropen o mycket maskiner. Och väldigt lätt såklart.
Det ä ganska häftigt egentligen, redan samma dag som operationen blev gjord kände jag vilken skillnad det var på bukstödet.
Jag kände att korsetten var åtstramad o att ryggen hade bättre stöd. Så jag tror att när detta väl är läkt kommer det bli jättebra! :)
Men jag tänker skynda långsamt! (Även om jag har massa byggar-inspiration sedan fitnessfestivalen i helgen!...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.