måndag 29 november 2010

Se upp i backen...


Jag kan inte skratta...

Alize får spel i pulkabacken på pulkorna o attackerar dom... (knäpp jag vet...)
Ingenting kan heller stoppa henne, hon blir helt okontaktbar. Det spelar ingen roll hur mycket man skäller på henne, hon ska definitivt ta död på pulkan. Hon springer brevid hela backen o hugger (på riktigt) i pulkan.
Igår var jag en snabbis till pulkabacken med barnen. (man kan ta bilen hela vägen fram, så satt jag på en filt högst upp o tittade på när barnen åkte)
Jag tog med Alize, även om jag vet att hon blir helknäpp. Jag tänkte att om vi totalt ignorerar henne så kanske hon ger sig. Men det gjorde hon såklart inte.
Jag kan fortfarande inte skratta efter operationen, det gör jätteont om jag ens tänker på att skratta.
Så ska Amina åka ner på sin åkmatta o Alize laddar redan när hon ser att Amina sätter sig på mattan och springer fram till mattan o tar tag i kanten på den o drar henne ner för backen, samtidigt som hon försöker döda mattan... Amina skrattar så hon kiknar o Alize springer fortare än vad hon egentligen klarar av med sina korta ben nerför backen. Det ser så himla roligt ut så jag höll på att dö... Magen bara knöt ihop sig som kramp o jag försökte verkligen att slappna av i magen, men det var helt omöjligt, samtidigt tittar Melvin på mig o försöker få svar på nåt han frågade... Shit vad ont det gjorde, jag blundade o försökte andas o slappna av men hela magen var i kramp o jag kunde inte titta på eländet för det såg så komiskt ut... Ha ha :)...
Finns säkert nån bra förklaring nån hundexpert kan ge varför hon beter sig som hon gör. Men inget vi riktigt orkar ta itu med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.