fredag 19 november 2010

Hemma...

Efter en lång natt med dålig sömn o mardrömmar o en ännu längre dag så kom jag till slut hem till mina föräldrar.
Äntligen.
Lagom till min sjukhusvistelse så pratades det ju i massa tv program om en tjej som åkte till Polen för att göra en plastikoperation o aldrig vaknade upp, det har ni väl hört?...
Läskigt. Så inatt har jag drömt att jag legat på en säng med endast papper på i en totalt kal sjukhussal utan nånting på väggarna. I Polen.Det var helt tomt när jag vaknade o jag var helt ensam...
Som tur var var jag jui tvärtom på Torsby sjukhus med massa kompentent personal runt mig så jag kände mig lite tryggare...
Men hur jag än låg i sängen gjorde det ont i ryggen o ont i magen. Huvudändan var alldeles för högt upprest o jag låg som en ostkrok... Till slut stod jag inte ut längre utan ringde på sköterskan o bad henne sänka sängen. Då somnade jag om. En timme. Då kom jag på att jag kunde ligga på sidan. Men huvudänden var ju fortfarande upphöjd så jag lade mig i fotänden. O sov två timmar till. Sen fick det bli morronTV.
Idag har de tagit den andra dräneringsslangen o jag har alltså blivit utskriven. Skönt. Jag går som en 90 årig kärring, framåtlutad o skröpplig, men jag är iallafall hemma o blir sakta men säkert piggare.
Trevlig helg! :)

2 kommentarer:

  1. Så, med facit i hand, var det snäppet värre än ett kejsarsnitt? ;-)

    SvaraRadera
  2. Tja, jag vet inte riktigt...
    När jag gjorde kejsarsnittet hade jag rejält ont tyckte jag ett bra tag efteråt. Tyckte åxå det var lite läskigt när man fortfarande hade lite mage kvar och musklerna var avskurna, känslan var liksom att musklerna gjorde ont o var långt utanför kroppen...
    Denna operationen är ju större i det avseendet att de också lossar vävnanderna från blygdbenet o upp till naveln, det görs ju inte i kejsarnittet.
    Jag tror nog det är ganska likvärdigt. Jag är ju piggare fysiskt eftersom jag inte gått gravid i nio månader innan. Men idag har jag vart trött o har nästan legat hela dagen. Man får lyssna på kroppen o ta det som det kommer!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.