tisdag 16 november 2010

Först efter lunch...

Har suttit på en prasslig sjukhussäng sen kl 07 i morse. Trodde att operationen skulle vara klar vid den här tiden. Jag är hungrig som f..n o nervositeten blir ju knappast mindre av all väntan.. Jag är nr 3 tydligen in på opbordet o det blir av först efter lunch. (varför skulle jag in redan kl 07 för??) Jag duschade med hibiscrub i morse o fick en säng. Sen efter ett tag gick jag upp på toa. Då stod det tre sköterskor utanför dörren då jag kom ut. "Hej hej" sa jag. "Du, den där toan är avstängd" fick jag veta, jaha tänkte jag o trodde jag orsakat stopp eller nåt. Nej då hade jag valt fel toa (hur skulle jag veta det, jag tänkte inte på den gula lappen...) Så jag fick gå o duscha m hibiscrub igen, byta kläder o sängkläder. Börja nästan lipa, fan vad liten jag känner mig nu... Efter nån timme fick jag dropp. Så jag har precis dragit runt med droppställningen som en gammal tant. Till toan, rätt denna gången... Jaha, nu är klockan 1150. Vad är efter lunch då?? 1330? Gaaaaah vad jag vill ha detta gjort nu! Nu hörs vi förhoppningsvis inte nåt mer förrän tidigast ikväll. Ha det gott alla...

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.