onsdag 24 november 2010

Dagens rapport från min korsett...


Orkar inte ladda in bilderna från kameran så bjuder på några från min Mac istället. Är jag inte super hot i min fina korsett??... Jag letar febrilt efter min "riktiga" korsett som jag köpte efter det att jag skadade magmuskeln. Det är en sån bra gördel med kardborreband som man kan dra åt ordentligt, men jag hittar den inte!... Jag tänkte försöka sy in den jag har på mig istället så att den ger lite bättre stöd. Men när Stefan kånkat upp symaskinen så lyckades vi inte hitta påsen med sytråd... SUCK, vad mycket tid man lägger på att leta efter saker egentligen!...
Jag vet inte hur jag ska klara mig utan gördeln sen, det känns verkligen superobehagligt att inte ha den på sig... På morronen är magen helt platt o på em, kvällen när jag vat i farten lite så svullnar magen så jag ser höggravid ut. Ungefär som en överansträngs led som svullna när man belastar den. Men jag är ändå noga med att vila några stunder på dagen osv. Jag läste nånstans att man kan svullna ett helt år efter operationen.
Föressten, nån som vet hur man högerklickar på en Mac med sån platta istället för mus??? Har lyckats göra det av misstag flera ggr men kan inte göra det med vilje... Det betyder att jag inte vet hur jag öppnar bilderna i ett nytt fönster för att göra dom större. Datahacker nån?...


Suddig bild tagen med datorn... Gördeln går hela vägen från långt ner på höften upptill övre deln av bröstkorgen.



Tejpad från höft till höft o över min nya navel.





2 kommentarer:

  1. Hej! Välkommen tillbaka till livet. Ju mer jag läser i din blogg desto mer vill jag avboka min egen op i januari. Börjar bli sjukt nervös. Jag ska visst inte behöva flytta naveln, men ändå..... önskar dig all lycka till med rehab... ska själv leta fram min grymma lindexkorsett som sitter som bara den...

    SvaraRadera
  2. Nä, det är klart att du ska göra operationen! Jag tar inget smärtstillande längre alls. Enda gången det gör ont är när jag vänder mig om i sängen o om jag skrattar, nyser el hostar. Jag har äntligen hittat min andra korsett o det är skillnad som natt o dag! Det värsta är att man blir så trött i ryggen för att man är framåtböjd tycker jag, men det är åxå hanterbart. Jag hade blivit varnad innan att det skulle göra så ont men det tycker jag inte alls att det gör... Så var lugn du de är så otroligt proffsiga numer o man får jättemycket smärtlindring!;)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.