torsdag 12 augusti 2010

Fastare rumpa?

...då är det här övningen för dig! :)
Utfall a´la Carro ... jag får lika mkt träningsvärk varje gång jag gör den!...
Jag står framåtlutad hela tiden för att jobba mer med rumpan och tänker på att hålla upp ryggen o hålla in magen. Gör jag inte det känner jag direkt i skadan i magen. Ibland känner jag dock i bäckenet när jag gör den. Då är jag extra noga med att knipa under tiden jag pressar så känns den bättre.
Ni som fött barn nyligen eller är gravida kan därför vara försiktiga med den eftersom den belastar bäckenet (såsom alla stående enbensövningar)
Tänk åxå på att sätta foten så långt fram så att det inte blir för stark vinkel i knät då ni böjer ner benet, då belastar det knäleden onödigt mycket. Vänd då hantlarna nästan tar i golvet :)...
Lägg sedan trycket genom hälen och pressa upp.
Träningsvärk utlovas! :)

Stå gärna aningen mer framåtlutad än jag gör på bilden i startläget, Stefan var lite snabb när han tog bilden ser jag så jag hann inte ställa mig tillrätta riktigt. Trött var jag o hänger med huvvet lite *haha...*
Ber om ursäkt för bildkvalite´n... iPhone må vara världens bästa mobiltelefon men att fota med kameran inomhus kräver att motivet står helt stilla... :)
Kör hårt! :)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.